2017: vrienden, stilte, monnik en Laa-Laa - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu 2017: vrienden, stilte, monnik en Laa-Laa - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu

2017: vrienden, stilte, monnik en Laa-Laa

Door: Yvette Jansen

Blijf op de hoogte en volg Yvete

11 Januari 2017 | Thailand, Chiang Rai

Gelukkig nieuwjaar!

Eigenlijk is het niet meer toe gestaan om mensen op 11 januari nog een gelukkig nieuw jaar te wensen, maar toch doe ik het! Ik hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad en dat de mensen met goede voornemens deze nog niet hebben verbroken.
Mijn nieuwe jaar begon dit jaar in Pai op een festivalletje met lieve mensen waarmee ik toen al dik 2 weken mee reisde. Er was geen vuurwerk, maar veel wensballonnen in de lucht. Heb in het nieuwe jaar ook even een feestje kunnen vieren met mijn lieve vriendinnetjes uit Nederland. Het begon met het mee zingen van Proud Mary met Esri. Zoals veel mensen misschien weten is dat 'ons' liedje en ik zong dan natuurlijk ook met volle borst mee vanuit Thailand. Na thuiskomst in het hostel heb ik met lieve vriendinnetjes van de middelbare school, Lara, Marlon en Babette, gebeld. Samen een spelletje gespeeld en toen mezelf klaar gemaakt om naar bed te gaan en hun een fijne avond gewenst. S'ochtends vroeg wakker gebeld door deze scheetjes om hun dronken koppies te mogen bewonderen. Ja, ik kan wel zeggen dat het een super jaarwisseling was voor mij, met oude en nieuwe vrienden!
Ik heb in het nieuwe jaar helaas afscheid moeten nemen van lieve mensen! Niek, Dinand, Michiel en Mijke, wat een toppers zijn dat en wat hebben we gelachen. Het accent uit het oosten heb ik nog niet hoeven missen want Dinand en Niek hebben die goed weten te vertegenwoordigen:)
In het nieuwe jaar ook al meteen iets bijzonders mogen ervaren. Ik ben 5.5 dag bij een retreat geweest. Een meditatie cursus onder begeleiding van een monnik. Het was helaas niet helemaal wat ik ervan had verwacht maar heb mijn eigen draai er aan gegeven. Er werd 4x per dag een uur gemediteerd met daarna een les van de monnik. Voorafgaand was er een uur silent time. Ik heb opgegeven moment voor mezelf besloten om de rest van de tijd zoveel mogelijk stil te zijn en om niet met andere cursisten te kletsen. De cursus was midden in de natuur dus heb heerlijk rond gewandeld en genoten van de 'stilte' van de natuur. Op ten duur ook besloten om niet meer na 12 uur smiddags te gaan eten. Nou zullen jullie wel denken, die nuchtere Yvette afkomstig uit een dorpje, waarom doet ze dit?! Ik wilde het ervaren, kijken hoe het me zal gaan. Nou ik heb een bijzonder tijd daar gehad. De lessen van de monnik waren zo indrukwekkend. Wij als mens maken het leven soms zo gecompliceerd terwijl het leven ook makkelijk kan zijn! Het mediteren maakte me heel rustig. Op het begin draaide mijn hoofd over uren, zoveel gedachte gangen over mijn reis over studie etc. Uiteindelijk heb ik de rust kunnen vinden en heb ik goede sessies gehad. Ik wil het zeker door gaan zetten wanneer ik weer thuis ben of wanneer ik een geschikt moment vind tijdens mijn reis.
Terug van mijn retreat nog 1x naar mijn favoriete Hostel gegaan in Chiang Mai. Toen ik uit de taxi stapte en hostel binnen kwam kreeg ik meteen een knuffel en een dikke glimlach. Wat heb ik me daar thuis gevoeld! 9 nachten intotaal gebleven in plaats van de geplande 5 nachten..
Op dit moment loop ik als Laa-Laa van de teletubbies door de straten van Chiang Rai,  want ja het kan hier ook regenen. Dus mijn poncho is mijn beste vriend op dit moment. Chiang Rai is tevens mijn laatste plek wat ik bezoek in Thailand. Morgen staat namelijk een busrit gepland naar Laos! Nieuw land nieuwe avonturen. Spannend? Ja! Zin in? ABSOLUUT!

Knuffels van een tot rust gekomende Laa-Laa.


  • 11 Januari 2017 - 11:26

    Appie En Silvia:

    Hoi Yvette
    Het is telkens weer een mooi verhaal van wat je daar allemaal meemaakt en doet het blijft allemaal heel indrukwekkend maar als je straks weer voet zet op Nederlandse bodem dan horen wij nog wel meer van jou backpack avontuur maar zover is het nog lang niet dus voorlopig moeten we nog geduld hebben.We wachten rustig af op je volgende verhaal. De groetjes vanuit een druilerig Hengelo.

  • 11 Januari 2017 - 21:28

    Eef En Marian:

    Ha yvette,
    Wat weer een mooi reis verslag,
    Dat lijk mij ook wel zo even mediteren in een klooster,
    Hopelijk gaat de zon daar snel weer schijnen,
    Nog lekkervgenieten daar,
    Veel groetjes van ons

  • 22 Januari 2017 - 18:29

    ANTON :

    Hallo Yvette, wat een monnik teweeg kan brengen. Lekker zen.....straks in Groningen aanmelden voor yoga. Groetjes van Lisette en Anton.

  • 24 Januari 2017 - 13:13

    Gerrie:

    Hoi Yvette,

    Wat een mooie verhalen heb ik weer gelezen en wat kan je het mooi opschrijven!
    Heel, heel veel plezier verder nog!

    groetjes uit Vorden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvete

Actief sinds 26 Nov. 2016
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 98511

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 15 Maart 2017

Eerst keer backpacken in ZO Azie

Landen bezocht: