One happy family and hippie style - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu One happy family and hippie style - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu

One happy family and hippie style

Door: Yvette Jansen

Blijf op de hoogte en volg Yvete

30 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Lieve mensen,

Het is erg koud in Nederland, ik weet het. Maar toch komt hier even een berichtje uit het warme Thailand. Als je snel jaloers wordt, lees dan niet verder.
In Chiang Mai Kwam ik aan in een super hostel! Er was ruimte voor ongeveer 14 mensen. Heel knus dus. La,  de baas,  zei meteen bij aankomst dat het 1 familie is. Nou ik kan het niet beter verwoorden. Wat een toffe tijd heb ik daar gehad! Het begon allemaal met het bezoeken van een ladyboy show. Ik ben er nog steeds van onder de indruk dat de vrouwen die ik daar heb gezien eigenlijk een man zijn! Het was een prachtige show, wat heb ik gelachen. En zo bijzonder dat een ladyboy zo wordt geaccepteerd hier in dit land. Daar kan Nederland echt nog wel wat van leren na mijn mening. Verder in chiang mai heerlijk scooter gehuurd.  En zo autistisch dat ik soms kan zijn had ik natuurlijk elke keer mijn 'eigen' scooter geregeld bij het verhuur bedrijfje. Heerlijk rond gereden met wat mensen van mijn hostel. Wat voel je je dan vrij wanneer je de bergen in rijdt naar een mooi uitzicht toe. Over bergen gesproken, het is daar boven koud!! Op 1ste kerstdag ben ik met 2 jongens naar Doi Inthanon gereden. Wauw, wat was dat mooi en wat een uitzicht.  Maar de weg erna toe was koud!! Rij je daar in je korte broek en shirtje. Ondertussen komen andere, verstandige mensen voorbij met een dikke jas aan. Ja, daar hadden wij natuurlijk niet aan gedacht. Maar eenmaal boven was je dat weer helemaal vergeten. Zo'n mooi uitzicht. 2de kerstdag was dan eindelijk het gevoel van kerst. Er was een kerstdiner geregeld bij het hostel inclusief bitterballen! Ja het was klein Nederland bij het hostel. Het was een perfecte kerstdag inclusief spellentjes spelen. Na een dikke week in chiang mai geweest te zijn afscheid genomen van La en vertrokken naar Pai met 4 anderen. Wat een prachtige weg was dit om te rijden! 762 bochten. Ik zat gelukkig veilig achterop, want had even geen zin meer om te scooteren. Zo'n mooie rit, zulke mooie uitzichten mogen zien. Pai, een prachtig stadje. Totale hippie stemming hier. Mensen met dreadlocks lopend op blote voeten. Hier elke dag lekker wezen scooteren naar mooie watervallen en viewpoints. Op een dag gingen we weer op pad. 1.5 uur rijdend berg op. Nou onze tank was bijna leeg dus we knepen hem een beetje. Aan een local gevraagd of er ergens een tankstation was. Nou hij wist dat wel te vinden we moesten hem alleen even volgen. Nou met 30 km/h!!! reden we naar een tankstation. En deze lieve man bracht ons zelfs tot aan de pomp. Wat een lieverd was dat! De mensen zijn hier zo lief. Nou met een volle tank konden we onze weg dan toch vervolgen naar de cave! Het tofste wat ik hier in Pai tot nu toe heb mogen doen is het knuffelen van olifanten. We zijn naar een organisatie geweest die 2 olifanten hebben overgekocht van een organisatie die deze dieren totaal niet diervriendelijk behandelen. Wauw, wat zijn deze dieren prachtig. Het was zo bijzonder om deze dieren van dichtbij te mogen mee maken! Eten mogen geven en mogen wassen. Echt, het was een hele mooie ervaring.
Morgen is het dan toch echt oudejaarsdag. Eerste oudejaarsdag in denk ik 9 jaar dat ik geen oliebollen sta te verkopen maar in een jurkje cocktails sta te drinken. Ja oliebollen, ik mis jullie!!!
Ik wil iedereen een fijne jaarwisseling wensen ♡

Dikke kus vanuit Pai!

  • 30 December 2016 - 18:34

    Astrid:

    Hallo yvette
    Wat een mooi verhaal weer.
    Dit wordt je niet meer af genomen!
    Wij wensen uit het achterhoek een fijne jaarwisseling .
    liefs papa mama!!!

  • 30 December 2016 - 19:12

    Eef En Marian:

    Super yvette,
    Dat is genieten zeg,
    Wij wensen jou ook een fijne jaarwisseling.

  • 30 December 2016 - 19:21

    Hermien Guus:

    hoi yvette,

    leuk dat je het zo naar de zin hebt. enne die oliebollen komen volgend jaar wel weer.

    die show hebben wij ook gezien toen we daar waren. je kunt je bijna niet voorstellen
    dat die vrouwen mannen zijn. het zijn echt mooie vrouwen en ze zetten een geweldige show neer.

    geniet van je reis . heb je al pa thai (weet niet hoe je het schrijft) gegeten? en van die heerlijke
    dunne pannenkoekjes met room.
    als je terug bent wil ik wel een keer je foto's zien, lijk me erg leuk,

    groetjes

  • 31 December 2016 - 15:11

    Anjo Racz:

    Lieve Yvette,

    Fijn dat je zo geniet van al het moois dat je tegenkomt.

    Veel plezier met deze ongetwijfeld bijzondere jaarwisseling.
    Wij wensen je een fantastisch 2017!!!

    Liefs van Edwin, Anjo & Yannick

  • 02 Januari 2017 - 13:28

    Appie En Silvia:

    hoi Yvette
    ja het is weer een mooi verhaal en we merken wel dat je volop geniet van je backpack avontuur
    inmiddels hebben we de jaarwisseling weer achter de rug en zoals gewoonlijk een huis vol volk gehad gezellig dus en natuurlijk het nodige vuurwerk maar alles komt weer in het normale ritme we wensen je nog veel moois daar en wachten rustig af op je volgende verslag de groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvete

Actief sinds 26 Nov. 2016
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 98498

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 15 Maart 2017

Eerst keer backpacken in ZO Azie

Landen bezocht: