First day, Bang in Bangkok? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu First day, Bang in Bangkok? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu

First day, Bang in Bangkok?

Door: Yvette Jansen

Blijf op de hoogte en volg Yvete

01 December 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

Mijn eerste dag in Thailand is een feit! Laten we bij het begin beginnen!
Schiphol, het moment van afscheid nemen van het uitzwaai commite (mama, papa, Nienke & Sjoerd). Er zijn wat tranen gevloeid, maar eenmaal door de douane stond ik er alleen voor, maar het voelde heel goed en ik had er heel veel zin in! Het eerste geluks momentje was al in het vliegtuig. Het vliegtuig was maar een kwart vol wat in hield dat ik gewoon 3 stoelen voor mezelf had!! Wat betekent, lekker lang uit kunnen liggen. Deze vlucht was ook de eerste vlucht in zo'n groot vliegtuig! Wat was ik toch elke keer positief verrast. De keuze aan films was reuse!! En ook al dat eten wat ik aangeboden kreeg was genieten. Alleen was het minder om warm eten voor geschoteld te krijgen wanneer ik net ontwaakt was uit een droom.
En in het vliegtuig was dan ook het moment om de lieve kaartjes open te maken van vriendinnetjes en het prachtige fotoboekje te bekijken van mijn familie! Wat heb ik hierom gelachen.
Toen ik eenmaal aan kwam op Bangkok kon ik helaas niet een ding afstrepen van mijn bucket list.. Mijn naam werd helaas niet omhoog gehouden door een mannetje, maar hing ergens. Magoed, dit mocht de pret niet drukken, want het vervoer was prima geregeld (lees: prive busje) naar het hostel. Eenmaal in het hostel aangekomen kreeg ik een lady dorm voor 4 personen aangewezen, ik moest wat trappen betreden, maar gelukkig was een jongen zo lief om mijn backpack te dragen :) Tot nu toe is deze kamer alleen nog door mij bezet, maar ik weet niet of dit nog gaat veranderen vanavond.
Toen begon mjin eerste wandelingetje door Bangkok. Foi, wat een hectiek! De elektriciteit hangt over de weg door elkaar geknoopt en voor de mensen van de bouw in Nederland, je kunt ook gewoon een stijger bouwen met bamboo stokken. Ja echt waar, zag er niet heel stabiel uit, maar wonderbaarlijk bleef het staan! Verder scheuren taxi's tuktuks en busjes je langs de oren. Het is wel even opletten met oversteken, want ze rijden hier links. Magoed ik leef nog! ( nee hoor mam, het valt uit eindelijk allemaal wel mee )
Ik ben best wel dood nu, lange reis gehad en de tijd gaat hier 6 uur vooruit, wat betekent dat mijn nacht nogal kort is geweest. Ik ga zo lekker een douche nemen en dan hier in het hostel even wat eten. Ik heb op straat al veel streetfood gezien, maar durfde me er nog niet aan te wagen. Morgen ga ik waarschijnlijk een fietstocht maken door Bangkok!

en ohja, het is hier heerlijk warm!!! (even jullie jaloers maken natuurlijk)

Ik ga me hier prima vermaken, maar ga niet al te lang in Bangkok blijven, want dat kan mijn hoofdje niet helemaal aan die drukte. Maar bang in Bangkok? Nee.

LIEFS

  • 01 December 2016 - 13:55

    Eva:

    Super leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat lievie !!

  • 01 December 2016 - 14:49

    Eef,marian:

    Super yvet, leuk om dit telezen
    Geniet ervan

  • 01 December 2016 - 15:11

    Appie En Silvia :

    Hoi Yvette wat goed van jou om al zo snel te reageren en dat je een goeie reis hebt gehad naar Bangkok en dat je nu eerst kunt genieten van de rust na zo'n lange reis heb je wel verdient geniet ervan de groetjes vanuit een miezerig Hengelo

  • 01 December 2016 - 15:23

    Edwin:

    Super verhaal, hoop nog veel van je te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvete

Actief sinds 26 Nov. 2016
Verslag gelezen: 801
Totaal aantal bezoekers 98516

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 15 Maart 2017

Eerst keer backpacken in ZO Azie

Landen bezocht: