Laos: natuur, uitgaan en scooteren - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu Laos: natuur, uitgaan en scooteren - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu

Laos: natuur, uitgaan en scooteren

Door: Yvette Jansen

Blijf op de hoogte en volg Yvete

28 Januari 2017 | Laos, Thakhèk

Sabaidee!

Bungalow met hangmatje met uitzicht op de 4000 islands is een perfecte plek om maar weer even een blog te schrijven, dus hier gaan we!
Onderhand alweer dik 2 weken in het mooie Laos. Laos wat tot nu toe bestond uit natuur, uitgaan en scooteren. Perfecte combinatie. Laten we beginnen bij het begin, de Gibbon experience. Dit was een 2daagse trip in de jungle van Laos net over de grens met Thailand. Wat was dit een gave ervaring. Het bestondt uit veel ziplinen wat betekent als een aapje van kabelbanen af. Dit was zo intens gaaf, gewoon van bergtop naar bergtop! Zo'n mooi uitzicht gedurende ziplines! Ook zaten er wat hiking stukken tussen. Ik hou natuurlijk van een uitdaging en dat kreeg ik ook optimaal omdat ik mijn verrotte asics aanhad waar echt nul komma nul profiel meer op zit. Het had de afgelopen dagen volop geregend waardoor het nogal glibberig was. Gelukkig was mijn reflex redelijk oké, waardoor ik me paar keer gelukkig heb kunnen opvangen. Het toppunt van deze excursie was het slapen in een boomhut op 30 meter hoogte. En dan gaat het niet om een boomhut wat kinderen bouwen maar om een 3 verdieping grote boomhut! Het naar de wc gaan en douchen was een unieke ervaring. Gewoon vol uitzicht op de jungle! Dit was trouwens absoluut geen plek geweest voor mama, want we hebben zeker wel wat ratten gespot in de boomhut. Gelukkig sliepen we onder een goeie mosquito net waardoor de ratten gelukkig ons niet kwamen vergezellen in onze slaap. S'ochtends vroeg was het uitzicht zo ontzettend mooi. De mist bedekte de jungle wat een heel mooi beeld gaf! Ik durf wel te zeggen dat de gibbon experience in de top 3 van mijn reis komt!!
Vervolgens ben ik met de slow boot naar Luang Prabang gegaan. 2 dagen op een boot met een overnachting in een dorpje. Gelukkig wel met gezellige mensen in de boot en de omgeving was heel mooi dus het was wel prima te doen. Luang prabang is het stadje wat bekent staat om zijn 'bowlingbanen'. En de eerste avond daar al getuige van mogen zijn. De kroegjes gaan hier om 11 uur dicht en daarna is alleen nog maar de bowling baan open. Doordat dit de enige plek is wat nog open is gaan daar dan ook veel mensen heen. Het was heel grappig om dronken mensen te zien bowlen en te zien dansen in tl lichten. Verder in Luang prabang een super mooie waterval bezocht! Wat helder blauw was het water daar, wat is de natuur toch mooi!
De reis ging daarna verder met 4 Brabantse meisjes naar Vang Vieng. Vang Vieng, een stadje wat bekent staat om zijn gratis drank en het tuben. Van beide dan wederom weer gebruik gemaakt. Het tuben was meer bij een barretje hangen dan tuben.
Daarna zijn we verder gegaan naar Thakhek! Helaas ben ik door de slaap bus beetje snotterig geworden wat nu nog steeds aanhoudt. Maar dat heeft ons niet van weerhouden op de thakhek Loop te gaan doen. Dit is een 4 daagse scooter tocht waarbij je weer eindigt in Thakhek. We hadden alle 5 een mooi gekleurd blousje weten te bemachtigen in Vang Vieng waardoor we er super gaaf uit zagen op onze scooters. Nou daar gingen  we, 5 meiden op 3 scooters. Ik zal jullie alvast verklappen dat we heelhuids terug zijn gekomen!! Wat waren dit mooie dagen zeg. Lekker beetje rond rijden en super mooie natuur zien van Laos! Ik had niet verwacht dat Laos zo mooi kon zijn! Onderweg bijzondere dingen meegemaakt. Het begon met een zegen van een local. We stonden aan de kant van de weg even geparkeerd toen er een local met 5 witte touwtjes naar ons toe kwam. Hij maakte er een knoopje in, deed rare gebaren en zei dingen in het Laotiaans. Wij denken dat het armbandje staat voor een veilige rit, maar het kan zo ook wat anders betekenen haha. Verder heel veel lieve kindjes aan de weg van de straat de naar ons zwaaiden en Sabaidee (hallo) riepen. Zo schattig. Ook veel zomaar overstekende koeien, geiten en kippen mogen spotten. Verder mooie cool springs en grotten gezien. Het leuke van reizen is ook dat je steeds weer dezelfde mensen tegen komt, omdat iedereen toch beetje dezelfde route doet. Dus dit keer ook weer midden in een grot 'bekende' gezien.
Na 4 dagen op de scooter kwamen we weer heelhuids terug in Thakhek waar ik nog even het spel Doubble heb gespeeld met wat locale kindjes en toen begon de nacht bus naar 4000 islands waar ik nu ben. Nog steeds met de 4 Brabantse meiden. Wat een toffe chicks zijn dat en wat is her KEI gezellig met ze. Nu paar dagen hier genieten en dan scheiden onze wegen helaas weer, want dan ga ik door naar Cambodja en zij naar Vietnam. Onderhand ben ik al bijna 2 maanden onderweg en ik ga waarschijnlijk mijn ticket verlengen, omdat het zo genieten is hier en ik nog veel dingen wil zien!
Sorry voor deze mega lange blog, maar ik had ergens opgevangen dat mensen mijn blog miste.

Houdoe!

  • 28 Januari 2017 - 12:20

    Eef En Marian:

    Ha yvette,
    Weer een geweldig mooie blog,

  • 28 Januari 2017 - 13:43

    Astrid Marcel:

    hallo yvette
    Wat een mooi verhaal weer.
    Het is maar goed dat ik daar niet ben geweest bij die ratten.

  • 28 Januari 2017 - 14:01

    Astrid:

    Er ging iets mis.
    Ratten

  • 28 Januari 2017 - 14:06

    Astrid:

    Nou yvet derde poging ik weet niet wat er mis gaat .
    Maar geniet ervan !!!
    En je hebt het goed dat je misschien een maand langer blijft.
    groetjes uit de achterhoek
    papa en mama

  • 28 Januari 2017 - 18:20

    Sebastiaan:

    Mooi verhaal, mooie trip. Geniet ervan. Veel plezier nog

  • 11 Februari 2017 - 22:00

    Opa En Oma Jansen:

    yvette wij zijn trots op je mooie verslag van de reis dit pakt je niemand meer af.

    nog een hele mooie tijd en tot ziens

    opa en oma

    jansen


  • 09 Maart 2017 - 19:43

    Tante Betsie:

    geweldig wat fijn dat je er zo van geniet
    veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvete

Actief sinds 26 Nov. 2016
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 98515

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 15 Maart 2017

Eerst keer backpacken in ZO Azie

Landen bezocht: