Ko lanta en Ko phi phi. - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu Ko lanta en Ko phi phi. - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Yvete Jansen - WaarBenJij.nu

Ko lanta en Ko phi phi.

Blijf op de hoogte en volg Yvete

14 December 2016 | Thailand, Ko Lanta

Hello people!

Op het moment van typen zit ik op een boot richting Koh Phi Phi met Sander nog steeds. De laatste blog was dat ik op Koh Tao was. De laatste dag dat ik daar was was het gelukkig droog en heb ik een scooter gehuurd samen met een jongen van mijn duik klasje. Helaas waren de wegen best wel slecht vanwege het slechte weer van de afgelopen dagen. We wilden naar wat viewpoints gaan, maar die waren helaas niet te bereiken. Ik was heel blij dat ik achterop kon, want anders had ik geen hele benen meer gehad denk ik. Gelukkig konden we wel wat meer van het Eiland zien want had alleen nog maar mijn resort en de zee gezien. We hebben een leuke laatste avond gehad met natuurlijk happy hour de hele avond omdat we onze PADI hadden gehaald. Toen ben ik met Sander, jongen die ik in Bangkok heb ontmoet verder gereisd naar Koh lanta. Het was een lange tocht, maar liefst 12 uur. Op een gegeven moment moesten we overstappen in een mini van. Deze meneer heeft zoveel rondjes gereden, een stop op het vliegveld. We dachten beide van, huh maar we gaan toch niet met het vliegtuig, maar gekukkig moest hij alleen wat mensen oppikken. Verder was het erg indrukwekkend om te zien dat zoveel mensen zwart waren gekleed in krabi. Het bleek dus dat de nieuwe Koning een bezoek kwam brengen aan krabi. Uiteindelijk heeft de man van de minivan ons netjes voor ons hostel in koh lanta afgezet. Wat een tof hostel was dat! De vrouw van het hostel was beetje een moeder voor ons. We waren wat biertjes aan het drinken met 2 toffe mensen uit zwitserland toen ze ons een ijsje kwam brengen. Zo lief. Verder op Koh lanta de zon mogen zien! Dus ja, na regen komt inderdaad zonneschijn! We zijn daar 5 dagen geweest wat een relax eiland was het. Paar keer rond gescooterd! En nu komt het. Ik ging dn toch even proberen om ook te rijden. Sander zat bij mij achterop en op gegeven moment stond ik stil op een helling. Dus ik dacht oké, flink gas geven dn komen we wel boven. Nou je raadt het al, dat ging natuurlijk allemaal net goed. In mijn ooghoek zag ik de benen van Sander ongeveer tot mijn schouders komen en zijn gezicht was opeens te zien in de spiegel. Dat geschrokken hoofd gaat nooit meer van mijn netvlies. Wat heb ik gelachen zeg! Gelukkig kon hij zich snel vast pakken waardoor hij niet er achter af kukkelde. Verder ben ik achter gekomen dat aapjes niet zo schattig zijn. We waren op een strandje en Sander haalde een banaan uit zijn tas en legde dat even naast zich neer. Nou je raadt het al, uit het niets kwam een aapje die wel heel erg zin had in een banaan. We schrokken alle drie heel erg maar uiteindelijk konden we er ook wel weer om lachen.
Ook hebben we een tripje gedaan naar Koh Rok! Wat was dat tof. Heel mooi wezen snorkelen, nemo gespot en nog veel meer mooie vissen. Inclusief een zeester. We hebben op het eiland een viewpoint beklommen. Dit was een helse wandeling van maar liefst 282 treden, ja ik heb ze geteld mensen.. het was erg bijzonder, want deze route was gemaakt nadat het tsunami hier is geweest. Op deze manier kunnen mensen de berg in vluchten voor het geval dat het ooit nog een keer voor zal komen. En tuurlijk was er ook een schommel op het strand waar ik natuurlijk zeker even op moest gaan zitten! Ik voelde me weer even een kindje.
Verder lieve mensen ontmoet en geweldige dagen op Koh lanta gehad, waardoor ik dus ook beetje afwezig ben geweest op deze blog.
Nu flink gaan genieten op Koh phiphi.

Even paar dagen later:
Op dit moment zit ik op een strandje op phiphi ! We hebben vanochtend een longtailboot tochtje gedaan met 8 Nederlanders. Om 6 uur sochtends vertrokken we. Naar een half uur de motor proberen te starten deed die het dn toch eindelijk. We gingen eerst naar Mayabeach. 1 van de mooiste stranden. Maar zo gierig als wij als Nederlanders zijn, zijn we niet het strand op gegaan. Dat kostte ons namelijk 400 bath (13€). Toen verder gegaan met onze schipper naar een mini strandje. Helemaal voor ons zelf. Dat was zo mooi! Helaas ben ik nog steeds niet goed met bootjes op water waardoor ik de bosjes daar even heb opgezocht.Het was echt heel mooi verder. Super helder water en nog even wezen snorkelen.

Nou sorry mensen voor deze late en lange update. Maar, ik heb teveel dingen hier te zien en te doen dat ik er niet echt aan toe kom. Ja wat een naar leven heb ik zeg..

Dikke knuffel!

  • 14 December 2016 - 10:38

    Eef,Marian:

    Super wat een belevenis, heerlijk genieten,
    Wij genieten van jou verslag. Groetjes

  • 14 December 2016 - 10:56

    Astrid Marcel:

    Hallo yvette
    wat een mooi verhaal schrijf je weer.
    We appen wel maar als wij dit lezen is het toch mooier .
    wij wensen jou en sander nog samen fijne dagen toe.

    Groetjes uit de keijenborg

  • 14 December 2016 - 22:04

    Appie En Silvia:

    Hoi Yvette
    ja we zijn altijd nieuwsgierig naar jou verslag en als die er dan is dan lezen we met veel plezier jou avonturen ja inderdaad wat kan het leven toch mooi zijn dus volop genieten van het avontuur en het onbekende maar we lezen wel dat je het mooi vindt en het goed kunt vinden met de mensen die je daar weer ontmoet.wij zeggen bij deze alvast prettige feestdagen die er aan zitten te komen en we wachten in spanning af op je volgende verslag de groetjes

  • 15 December 2016 - 10:26

    Jacqueline:

    Ha Yvetje, met een grote glimlach volg ik je verhalen :) super leuk, lieve groetjes Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvete

Actief sinds 26 Nov. 2016
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 98510

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 15 Maart 2017

Eerst keer backpacken in ZO Azie

Landen bezocht: